poniedziałek, 17 czerwca 2013

Dean R. Koontz - Nieśmiertelny


 

Autor: Dean R. Koontz
Tytuł: Nieśmiertelny (Shadowfires)
Przekład: Romuald Szoka
Wyd.: Amber
Ilość stron: 432
Data wydania: 1993
Ocena:  7/10


"Ci, co poznali mrok, światło kochają;
Oczekują  świtu, nocy się lękając."

Po kilku latach nieudanego małżeństwa Rachael postanawia odejść.. Przestała się łudzić, że może kiedyś będzie lepiej. Odmówiła podziału majątku, domu i reszty bogactw tamtego życia. Chciała zacząć wszystko od początku.. 
Eric to naukowiec, geniusz, człowiek poważany i ceniony. Kiedy dowiaduje się, że żona podczas rozmów z adwokatem "pogardziła" nie tylko nim, ale też jego pieniędzmi, wpada w furię. Jego wściekłość oślepia go tak mocno, że podczas kłótni na ulicy.. wpada pod ciężarówkę. Ginie na miejscu.

Tak rozpoczyna się historia Rachael - młodej kobiety, która wydawałoby się złapała Pana Boga za nogi. Zamieszkała w pięknym nowoczesnym domu, jeździła wspaniałym samochodem i miała wszystko, czego można by pragnąć. Ale nie do końca.. Z czasem okazało się, że jej genialny mąż ma także swoje tajemnice. Nieetyczne eksperymenty genetyczne, młodziutkie kochanki, nieopanowana agresja i obsesja nieśmiertelności. Z każdym następnym rokiem małżeństwa Rachael czuła się coraz mniej kochana i potrzebna, bo.. robiła się coraz starsza. A przecież Eric potrzebował młodości.. z tego względu otaczał się dziełami najbardziej nowoczesnych artystów i projektantów, nowymi modelami samochodów..i kilkunastoletnimi dziewczynkami..

Śmierć Erica mogła być zakończeniem problemów. Rachael należał się cały ogromny majątek (którego w sumie nie chciała), a do tego udziały w laboratorium. Widok nieżyjącego męża, który zginął na jej oczach..był dla niej wstrząsający, lecz nie odczuła żalu. Poczuła jedynie pustkę. Sprawa jednak się komplikuje.. ciało Erica znika.. kto mógłby je wykraść? i po co? A może jest na to inne wytłumaczenie? Rachael ogarnia dziwny niepokój...wraz z przyjacielem wyrusza więc w pościg za... nieśmiertelnym.

Książkę czyta się całkiem przyjemnie. Początkowo autor trochę przynudza, wprowadzając nas w liczne i trochę mało istotne szczegóły z życia bohaterów. Ale czym bardziej zagłębiamy się w lekturę, tym bardziej nie możemy się oderwać. Na bieżąco śledzimy kilka wątków, które toczą się w tym samym czasie. Mamy pełny ogląd sytuacji z perspektywy Erica, Rachael i Bena, dwóch policjantów i dwóch agentów DSA. Taki sposób narracji urozmaica akcję, a przy okazji łączy wszystkie rozwlekłe wątki z początku książki:) To dobry thriller, trzymający w napięciu. Polecam:)


6 komentarzy:

  1. Rewelacyjna! Muszę, naprawde musze jej poszukać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W autorze zaczytywałem się lata temu. Już dawno nie czytałem niczego, co wyszło spod jego pióra.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi interesująco. Jakiś czas temu przekonałam się do tego autora, ale już dawno nie przeczytałam jego kolejnej powieści. Poszukiwania w bibliotece czas zacząć;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nazwisko mi znane, oczywiście, ale nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora. Może kiedyś po nie sięgnę.
    Zauważyłam natomiast dużą różnicę w tytułach: polskim i angielskim. U nas - Nieśmiertelny, tam - (jak podajesz) Shadowfires. Interesujące.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Opis przypomniał mi, ze kiedyś zaczęłam to czytać i porzuciłam :D Eksperymenty genetyczne to nie dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli chodzi o Koontza, to czytałam tylko "Apokalipsę" - i sama nie wiem, co o tym myśleć. Zaczęło się naprawdę dobrze, ale potem coś się zepsuło... Cóż, Twoja recenzja zachęca, by dać autorowi jeszcze jedną szansę ;)

    OdpowiedzUsuń